lördag 16 november 2013

Salviate is the shit!

Nu har jag seriöst hittat världens godaste te! Liksom och det är inte ens sött och så utan från en helt vanlig ört som växer i vår trädgård! Salvia! Och det är Kyllis som har gett tipset. Har ju sett och lyssnat på honom i typ ett år men det har bara inte blivit av att testa själv. Och när då mamma tog in årets sista kvistar salvia och var väldigt ledsen över att hon inte visste vad hon skulle göra med dem eftersom de torkade bort. SÅ sade jag at Kyllis gör te på det, så torka och sätt i hett vatten så lär det ska bli väldigt gott. Det här har hon gjort och tackat mig för, hon gillade det väldigt mycket. Och nu ikväll tog jag själv och testade. Och dog ju typ. Så gott! Jag tycker att te är helt okej, jag dricker det gärna ibland och då med väldigt mycket socker/honung och det sötaste teet jag hitar. Men det här är annorlunda. Det är helt enkelt bara gott. Och ja lite honung har jag i nu också men det är ändå en helt annan smak. En mycket bättre smak än allt annat te jag någonsin druckit. Tack för det här också Kyllis <3 Och alla ni läsare, testa!



Har btw fotat de här bilderna i RAW format. Profsfotografer säger att det är vad som gäller att man får betydligt bättre bilder i det formatet, och ja jag kan nog se en viss skillnad kanske. Men i alla fall, problemet kommer då det finns väldigt många program som inte kan visa bilder i RAW format, så har lite dragit mig för att använda det. Dåliga minnen efter att typ två veckors sommarbilder några år sedan inte kunde användas eftersom jag hade hittat de här funktionerna var man ändrar formatet på min kamera och testat igenom alla, inte märkt någon skillnad och RAW var den sista så där blev inställningen och sedan hade jag min gamla dator, dit det inte ens gick att importera bilder i RAW format. Därför testade jag idag på helt obetydliga bilder och de kunde öppnas i både iPhoto och i blogger och det är ju de två viktigaste. Har inte testat med Photoshop ännu men får se. I alla fall, nu ska jag mysa med mitt salviate och Rederiet.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar