måndag 4 november 2013

Jag gillar att vara biologi nörd

Imorgon har jag prov. I Biologi. Biologi2, känd som gymnasiets svåraste obligatoriska kurs. Prov på halva kursen nu. Och jag gillar. Alltså kanske inte direkt att ha prov. Men jag gillar kursen, jag gillar biologi och jag satsar på 10. Det här är typ första gången någonsin jag på riktigt har tänkt så att nu, nu är det det gäller. Det är i den här kursen jag ska få 10. Och jag kan det allra viktigaste, proteinsyntesen (alltså hur cellerna bildar proteiner), perfekt, hela processen från början till slut och jag förstår det. Så kan jag cellens delar och ungefär vad de gör, ska ännu plugga det lite bättre idag. Och så ska jag kolla lite om lipider (fetter för er icke biologi människor) och andra energiämnen vi har i vår kropp. Och de svåra orden ska repeteras. Nu kör vi! Älskar biologi. Skulle hur gärna som helst gå i skolan om jag bara hade biologi och modersmål, det är det den här tjejen brinner för!

En lyckad bild från Millis studentfest, jag menar vad lägger man för bild till ett inlägg om handlar om biologi, bara det är levande passar det ju till ämnet!
<3 : Madde

2 kommentarer:

  1. Hur många läsare brukar du ha per dag? :) Hur hinner du blogga så jävla mycke? Det verkar som om hela ditt liv sku snurra kring bloggandet.. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har 200-350 sidvyer per dag :) Jag gillar att skriva och fota och blogga och därför bloggar jag en hel del. Mitt liv snurrar inte runt bloggen, bloggen snurrar runt mitt liv ;) Nej men oftast ser min dag ut så att jag skriver ett snabbt inlägg på morgonen, om jag hinner, så ett från skolan, matrasten typ och så blir det ett eller två på eftermiddagen/kvällen, det verkar mycket men sist och slutligen är det inte så mycket och som sagt så gillar jag det = jag vill göra det mycket :D

      Radera