lördag 30 november 2013

Det sista jag gör med Blåval

Nu är det inte mycket kvar. Det långa året av väntan är snart slut. Snart blir jag ledare. Men först ska jag ännu på en förläggning. Det sista jag gör som patrulledare för Blåval. Vilket ju betyder att nu är det vinst i sikte. Packningen börjar se klar ut. Allt rymdes i en väska, plus ryggsäcken jag tar med på patrullråddet. Jag har tagit på min scouthalsduken (var stolta! Jag brukar ha den en gång per år, på lägrets första dag) och jag har omsorgsfullt till och med strykt den och vikt om den. Nu är det snygg. Har packat med tejp, kontaktplast, sysaker och lite kryddor, saker som är nödvändiga men inte finns i vår patrullutrustning. Och nu blir ni nog ännu mer förvånade. Jag har tagit med en tom plastpåse, för att lägga den smutsiga trangian i. Nu kör vi!

Vi ska vara bättre än team PÖK, vi ska vinna och inte bli andra!
Heja på oss! <3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar