fredag 8 november 2013

Om att vara 17

Vet ni vad? Jag är avundsjuk. Avundsjuk till tusen. På onsdagen var det svenska talande klubben, x3ms konserter, och som vanligt var jag ju lite ledsen över att jag inte ännu heller är 18 och får gå. Nå men det kunde bli värre, precis alla nära vänner över 18 var där, och en hel del andra bekanta också. Och så var det Norlie och KKV. Och som om inte nog det vore nog lär det ska ha varit den bästa Svenska talande klubben någonsin. Har så mycket försökt att inte tänka på det. Men då det hela tiden ploppar upp någonting om det på min Facebook wall eller jag ser en artikel där någon en vän sagt blivit rubrik... Då är det svårt att inte vara avis. Visst, det är bara ett halvt år kvar. Men jag är ändå riktigt less på att vara 17. Speciellt med så många vänner över 18, men jag har faktiskt klarat av att inte bli så avundsjuk som jag vanligtvis blir. Och det är faktiskt positivt. Och nästan, ja nästan kan jag vara riktigt glad för de som fick uppleva det. Och det är ett stort framsteg för mig. Men skulle ju ändå ha villat vara där...
<3 : Madde

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  2. Jag tycker du skall ta bort kommentarer (speciellt om de är fega & inte rakryggat vågar stå med sitt namn) från din blogg som uppmanar till brott! Att förfalska identitetsbevis är ett brott som kan ge böter eller upp till två års fängelse. Även försök är straffbart.

    SvaraRadera