måndag 4 november 2013

Lyckad? Jaa!

Gissa vem som lyckats idag? Jag så klart! För att få lite mysigare provläsning skulle jag koka en kopp te åt mig. Allt väl, om jag inte hade missat tekoppen då jag skulle hälla i det nyss kokande vattnet från vattenkokaren. I stället fick jag in en fullträff på ena sidan av min vänstra hand. Bra på första hjälp som man är så satte jag så klart handen under kallt rinnande vatten, men vad då efter fem minuter så känns det ju mer som om man skulle få förkylning än bränna upp handen, och så tänker man ju alltid att det är nog lite överdrivet det där med 10-20 minuter under kallt vatten, det räcker nog nu. Och så ligger man halv 10 i sin säng med ett brännande lillfinger... Det är nog bra det här, säger igen som jag så ofta säger till mina patrullungar "Gör som jag säger, inte som jag gör". Det vill säga, bränner ni er, håll det där under kallt rinnande vatten länge, smärtan kommer först senare. Och ja nu är det här ju inte så farligt, som tur låter jag inte vattnet börja koka helt, så det var kanske "bara"runt 90 grader, och inte känns det så farligt. Men skulle ju nog ha varit skönare om det inte kändes alls.

Duktigt jobbat!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar