söndag 12 januari 2014

Redan en vecka hemma

Tiden har gått fort och samtidigt långsamt. Det känns lite som om vi just kom hem, men ändå som om vi varit hemma väldigt länge. Nå efter idag borde allt ha återgått till vardagen. Som sagt så har vi planeringsdag idag, och direkt efter det börjar årets första scoutmöte och sedan kör det på som vanligt. Förutom att jag ju inte längre är patrulledare och inte håller Blåvals möten. Får i stället hålla möten för de små.


En annan sak som gick tillbaka till vardagen redan på torsdagen var ju ridlektionerna. Och alltså så fin Galant var, har aldrig och jag menar aldrig haft en så bra lektion. Han var så fin ändå från början, lyssnade och ville göra rätt och ville jobba. Och han blev inte ens så trött i sina muskler att han skulle ha försökt springa iväg. Så även om han var riktigt svettig efteråt räckte hans styrka. Och jag hade sjuka muskler. Vid halv lektionen i övningstraven tänkte jag att nej nu mina magmuskler, jag kan inte längre. Men jag kunde ju så klart och både fredag och lördag var mag-, bröst- och "sido"musklerna riktigt sjuka. Den som säger att det inte tränar att rida... Den har så klart inte ridit på riktigt så att den på riktigt gjort något där på ryggen.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar