onsdag 1 januari 2014

Ett år till bakom, nu siktar vi högt och gör allt vi kan!

Ojojoj. 2013. Över. Redan. Har varit ett fartfyllt år. Mycket känslor och vändningar. Jag har gråtit. Floder. Jag har skrattat mig till en sixpack. Nästan. Jag har fyllt sjutton. Och insett att den åldern inte var min favorit. Jag har firat ett års dag med pojkvännen. Och sedan även ett och ett halvt års dag. Jag har fått övningscertifikat. Och får därmed skeppa det älskade badkaret Crisse. Min pappa har gått bort. Snart är det ett år sedan. Jag har varit med vänner. På många ställen och haft roligt. Men ibland suttit och gråtit ihop och pratat om känsliga saker. Jag har börjat tvåan i gymnasiet. Och insett att det är tugnt men att jag kan kämpa. Jag har fotat en hel del. Och lärt mig mer och blivit bättre. Min sköthäst dog. Sörjer honom men hittade i samma veva en ny underbar häst jag numera rider. Jag har varit till Tallin. För första gången i mitt liv. Och tre gånger på ett år. Och två av dem seglade vi dit. Jag har annars också seglat helt otroligt mycket. Jag har gått skärgårdskepparkursen. Och kommit igenom den. Jag har utvecklat min blogg. Och fått fler läsare. Jag har vunnit en sommartävling. Väldigt överlägset.





Och mycket mer. Men hur ska man kunna sammanfatta allt i ett inlägg. Och blogg har jag ju skrivit under hela året så kolla in tidigare inlägg ;)

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar