måndag 13 januari 2014

Därför makaroner!

Pasta. Pasta finns i många olika färger, men fram för allt i många olika former. Och det är smakskillnad. Jag vet det är samma deg och så vidare, men det är smakskillnad mellan olika former. Punkt! Och makaroner är bäst! 


Nej men makaroner, alltså de helt vanliga ihåliga krokarna, de är ju de överlägset bästa och godaste. Tyvärr är jag den ända i vår familj som verkar tycka det. Alla andra typ avgudar spaghetti och tycker att det är godare än makaroner. Fattar ni, godare än makaroner! Själv tycker jag att spaghetti hör till de sämre formerna, visst helt okej smak men det finns så många som kommer före. Och i alla fall makaroner.


I alla fall så leder det här till att vi alltid äter spaghetti då vi äter pasta (om vi inte räknar med makaronilådan, som jag inte gillar så värst på grund av äggstanningen). Makaroner får jag i princip bara då jag lagar mat ensam åt mig själv. Som på måndagarna då jag börjar så sent att jag inte äter i skolan. Idag till exempel fiskpinnar och makaroner. Galet gott! Men skulle det ha varit lika gott med spaghetti och fiskpinnar? Nej! Som tur har vi i alla fall alltid makaroner hemma så då jag äter ensam och lagar min mat så finns det makaroner att göra.


Ett lite mindre seriöst åsiktsinlägg kanske, men det var i alla fall min riktiga åsikt. Älska makaroner!
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar