torsdag 23 januari 2014

Min Morgon och världens finaste Gallis på samma dag, kan det bli bättre?

Okej jag ber om ursäkt. Jag har varit väldigt passiv, jag har bloggat dåligt och så vidare. Men snälla ha förståelse och tålamod. Jag har i alla fall publicerat minst ett inlägg per dag. Igår kväll gick jag och lade mig så tidigt jag kunde. För jag hade väckning 05:40! Varför? Jo jag skulle iväg på det sista studiebesöket för den här modersmål23 kursen. Till morgon- TV programmet Min Morgons inspelning. Vi fick vara med från deras morgonmöte, genom hela sändningen se allt, ljud, kontrollrum och filmning i studion. Och även vara på deras feedback möte. Det var helt super! Alltså så coolt, kanske jag vill göra det här också. Men skoldagen som räckte till fyra kändes nog för lång. Och två timmar dans. Kul men mindre kul det där att jag glömde kylgelen hemma, vaden led. Som tur slutade vi finska prepkursen tidigare så jag fick åka hem tidigare.


Hade skönt med tid på mig och sedan åkte vi mot stallet. Där jag möttes av världens gulligaste Gallis. Jag bara älskar honom mer och mer för varje gång, och han är verkligen så fin att rida också. Det tar en stund att värma upp så här på vintern med sedan. Han är så fin, tar stöd så fins och bara går som en dröm. Och nej det är inte bara jag, mängden beröm vi fick idag. Kan jag bara få den där hästen? Jobba honom, klättra med honom så att han bygger upp sina muskler. Sedan då han har ordentligt med muskler kommer det inte att finnas en gräns på hur fin han är. Ja jag vet jag låter löjlig, men den här hästen har DET.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar