måndag 6 januari 2014

Byten

Det känns lite som om väldigt många bloggare skapar nya och byter bloggar mest hela tiden. Min fråga är Hur vågar de? Jag har själv tänkt på att kanske inte byta men i alla fall ändra adress. Den nuvarande adrassen var en ren stöld av min syster, som på samma sätt hade sitt namn i genitiv först på svenska och sedan på finska. Eftersom det inte gick att ha bara Maddes i adressen tog jag och lade till Madden i den. Och i början bloggade jag ju också bara på svenka men adressen var ändå inget jag tänkte på. Sedan då jag började blogga också på finska passade ju adressen perfekt. Men nu då jag har återgått till bara svenska är det lite sug att ändra hos mig. Men det är det att jag inte vågar.


Tänk om jag tappar läsare, vad om många inte kommer att komma ihåg min nya adress och sedan inte längre gå och kolla min blogg. Om jag bara skriver ett inlägg om det och sedan byter adressen, då kommer ju många inte att hinna läsa det och kommer inte längre in på min blogg. Så jag har helt enkelt inte gjort det. Min läsarkrets är ändå så pass liten (även om mina kompisar säger att de nog har betydligt färre läsare) så jag vill verkligen inte tappa någon.


Så nu vill jag höra era åsikter. Tycker ni att jag ska köra på och våga ändra? Tycker ni att det inte har någon betydelse? Helt enkelt vad tycker ni? Det är ju ändå ni som använder webbadressen och inte jag.

<3 : Madde

2 kommentarer: