torsdag 2 januari 2014

Min sol

Solen. Det är något man inte kan leva utan. Den ger dig energi, den värmer dig och den gör så att du har något att äta. I vissa fall kan man jämföra personer med solen. I det här fallet tänker jag göra det. Jag kan utan att tveka säga att Vive nog är en sol i mitt liv.


Att leva utan henne. Ja alltså jag skulle ju inte dö eller så, och jag skulle ju nog få en ny vän. Men att ta hennes plats i mitt liv det är nog svårt. Vi har inte känt varandra så jätte länge och varit bra kompisar ännu kortare tid. Men det är ändå något speciellt med den här tjejen. Hon är den första vännen jag någonsin haft som vi på riktigt kan träffas utan att göra någonting. Medan jag sitter och surfar runt på nätet sitter hon brevid mig på min säng och läser senaste numret av veckorevyn, läser historia eller är på sin telefon. Och så kan vi "umgås" en hel dag. Vi behöver inte hitta på något att göra för att träffas. Sedan blir det bara lite extra speciellt då vi bestämmer att göra något. Om jag inte skulle ha lärt känna henne skulle jag så klart inte sakna henne men för tillfället kan jag nog säga att jag inte vill leva utan henne.


Hon ger energi. Positiv energi. Om det är något jag älskar allra mest hos en människa. Någon egenskap som jag uppskattar mer än något annat, då är det förmågan att sprida positiv energi. Och det kan den här tjejen. Sällan glad och piggar alltid upp mig då jag har mina humörsvägningsdagar. Tror aldrig jag varit riktigt arg på henne. Nog störd, men då har nog felet suttit i mig oftast... Men nej aldrig arg. En energikälla det är hon.


Att värma. En värmande kram får jag så klart alltid då jag har kallt. Men värma det kan hon på andra sätt också. Till exempel genom att då jag får den där kramen viskar hon i mitt öra "Du vet väl att jag älskar dig?" eller att hon lägger en värmande hand på min axel och säger mig att allt nog blir bra. En värmekälla.


Och gör så att jag har något att äta. Hon är så generös. I alla fall mot mig. Haha, nej men alltså, om hon har karameller så behöver jag inte hoppas på att få en. Nej hon sätter upp påsen som om den nu skulle tillhöra oss båda, och jag får äta så många jag behöver. Och är jag sjukt hungrig ger hon mig mat bara hon har. Och grejen vi kom på på ettan om vårt gemensamma skåp i skolan är ganska beskrivande. "Vi har ett bakskåp, Vive bakar så att där finns bakverk och Mette äter". Så klart åt hon också men det var en rolig grej att säga. Så ja även mat ser hon till att jag har.



Hon är en sol. En sol i mitt liv. En som ser till att jag har det bra. Puss vännen
<3 : Madde
Tryck här för att stöda mig i en tävling( du kan göra det många gånger)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar