söndag 5 januari 2014

Cuba part 2: Bilarna

Eftersom Cuba har handelsblockad med USA har de ganska svårt att få vissa varor och sådant. Och just därför är de Ameriknska bilarna från 1950-talet en vanlig bild på gatorna. Och de är ju hur underbara och fina som helst. Här hemma är det ju så tufft att se en sådan bil någon enstaka gång och så damp man ner här och hade dem överallt runt sig. Jag gillade dem, även om de som sagt släppte ut alldeles för mycket avgaser.



Och färgerna var ju bara för underbara




Min favorit så klart

En dag tog vi och åkte själva

Jag åkte med denna rosa väldigt gamla bil. Man var inte säker på att dörren hölls fast eller om den skulle stritta upp när som helst och fjädrarna på bakbänken kom ju nog rakt upp i rumpan


Den andra halvan av vårt gäng åkte i en svart-vit, som nog till modellen var finare än vår men jag valde ju på basen av färgen

En av de få bilderna man fick av dem där de inte hade tre telefoner som de fotade med framför sina ansikten så att man inte såg annat än telefonerna



Pete och Igo var väldigt intresserade av bilens gamla motor



Vi tog en bild genom backspegeln med Millis, vad då fjortisar?

Att åka dessa bilar var ju nog ett måste i Cuba och det var både roligt och tufft. Men ännu en gång, avgaserna. Mitt i trafiken i en bil utan tak... Kan berätta att den ganska långa tunneln vi åkte igenom inte var en trevlig upplevelse. Och det gick inte att hålla andan genom hela tunneln.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar