tisdag 27 oktober 2015

Watch me

Så skönt att veta att man ännu kan producera mycket text på kort tid. I gymnasiet och ännu mer i högstadiet var jag en av dem som lite slog dövörat till då läraren sade "Den här uppgiften går inte att göra på en kväll så spara inte den till sista dagen". Allt gick att skriva, det var ju aldrig längre än ett par sidor. Jag var förberedd på att det på min utbildning skulle bli annorlunda, och på universitet överlag. Det är många sidor, ord och tecken mera och uppgifterna är annars också mer krävande. Nu blev det ändå så att jag "sparade" den sista hemtenten till lite för nära deadline. Deadline är idag klockan 16 och igår då jag kom hem från skolan hade jag inte ännu börjat skriva på den 2000 ord långa essän. Efter middagen satte jag mig ner vid skrivbordet med tanken att jag skriver så långt jag hinner idag och resten blir till i morgon. Jag var förberedd på att det här skulle bli första gången jag bbar sent, så som jag hört att andra gör. Och då menar jag inte sent som till två på natten utan kanske till klockan 22. Efter en och enhalv timme hade jag ändå skrivit två och en halv sida och några hundra ord över 1000, och efter två timmar var jag tillräckligt nära 2000 ord för att essän redan var färdig.


Så var det riktigt riktigt skönt att med gott samvete lägga mig i sängen och titta på YouTube. Idag skrev jag avslutningen till essän och på lunchrasten har jag tänkt läsa igenom den en sista gång. Så, visst kunde jag göra det här även på en kväll, även om jag nog sökte all information och läste litteraturen på söndagen. Men då kan vi säga en dag till att söka fakta och skriva ner punkter jag ska skriva om, och så en kväll för att skriva ner det. Det sista av första perioden börjar vara klart.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar