lördag 31 oktober 2015

Förberedelsen så mycket betydelse

Ridlektion med finaste Patsy på torsdag, jo jag gillar henne helt enkelt. Just för att hon är så väldigt speciell. Jag blir störd på att hon är så orolig och spänd men samtidigt känner jag bara att jag vill få henne trygg. Jag vill att hon sak känna tillit och hon ska kunna slappna av. Och jag har insett att det jag gör då jag gör i ordning henne har otroligt stor betydelse. Igår satsade jag på att varje sak jag gjorde, kratsade hovarna, tränade eller sadlade så skulle hon inte gå in i situationen rolig utan hon skulle känna att inget farligt händer. Med lite extra tid gick det bra och att två små tjejer beundrande tittade på hur hon började följa efter mig gjorde mig riktigt glad. Lektionen gick riktigt bra också, även om hon blev rädd för en hel del saker skötte hon sig väldigt bra och vi fick till och med vara modell för hur övningen skulle göras då hon var så duktig. Det var främst att det var en ganska lätt övning för henne, speciellt i höger varv, men i alla fall. Vi övade motböjning (ingen aning vad det heter på riktigt på svenska men så att man går lite innanför spåret och böjer hästen i motsatt riktning från det varvet man går i). Det jag gillar med henne är hennes storlek och just att hon är så speciell.

Från Horse Show förra året

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar