lördag 10 oktober 2015

Match show

Igår kväll fick jag ett meddelande av min syster Ana (ja, jag har också märkt att jag börjat många inlägg på senaste tiden med "jag fick ett mess..."). Hon frågade om jag ville hänga med på en så kallad match show, det vill säga en öppen hundutställning där alla får vara med, man tävlar inte i rasklasser och det är bra som övning och så. Självklart ville jag följa med så idag på förmiddagen åkte jag lite förbi Kyrkslätt centrum och träffade upp dem. 


Först tävlade man två och två och visade upp hunden genom att springa några varv, domaren oljade på dem och så. Så delades det ut vem av de två som var bättre och som vann omgången. Sedan tävlade alla som hade varit sämre i den första gången mot varandra och de fyra bästa där fick pris och till slut tävlade alla vinnarna från partävlingen mot varandra och de fyra bästa fick pris. Vilson klarade sig inte så bra i tävlingen men uppförandemässigt betedde han sig riktigt exemplariskt. Sprang fint, stod upp fint och hade fin kontakt med Ana. Och det är så klart huvudsaken, och hur hunden är byggt eller hur den växer och utvecklas går ju inte att göra någonting åt. Vi var åtminstone tre som var helt överens om att han var finaste hunden på plats!







Här ser man hans motstånd i första omgången. En galet söt engelsk springelspaniel på fyra månader.

Ja jag gillade att vara på ett ställe fullt med hundar, varför läsa statskunskap då man kan vara här?
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar