torsdag 8 oktober 2015

Favorit te

Hösten innebär mer te en vanligt för mig och på senaste tiden har jag blivit en sådan tebög som vi brukar säga. Det vill säga jag intresserar mig, jag dricker mycket te och det är skillnad på vad det är för te. Jag har så gott som helt slutat dricka sådant te som egentligen innehåller runt 10% te (för att nu inte nämna så mycket namn men lipton o twinings och så vidare). Undantaget är i StudOrg rummet där jag nog dricker sådant fejk te om jag inte har med eget. Te "märken" jag älskar är bland annat Clipper och Pukka (inte sponsrad men de har hög kvalitet och är inte ens speciellt mycket dyrare). Och min nya favorit är ett te från Clipper, ett lakritste. Det innehåller egentligen inte te (men ni måste förstå skillnaden med att inte ha te för att det är gjort på något annat eller att uppge att det är te trots att det inte egentligen består av teblad) utan är gjort på lakritsrot. För en lakritsälskare som jag är det drömmen. Det är smaken av äkta lakrits, förvänta er inte att det sk smaka som lakrits från butiken. Det smakar verkligen just lakritsrot som man själv kan gräva fram i skogen. Men ingen beskhet som man ibland hittar där utan bara den söta härliga smaken. Det dricker jag så ofta jag kan.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar