tisdag 6 oktober 2015

Störigt #2

Dags för ett till inlägg om små saker i vardagen jag stör mig lite, eller egentligen galet mycket på. Saker som jag upplever otroligt störande helt enkelt.
  • Duschar som inte kan bestämma sig för temperaturen. Hatar då en dusch först är iskall, sedan vrider man temperaturen en millimeter mot det varmare hållet och plötsligt är vattnat typ 100 grader och bränner hur mycket som helst. vrider man lite tillbaka är det iskallt igen och så vidare. Eller duschar som man inte ändrar på men temperaturen ändrar. Vår dusch i Hangö är sådan, trots att man inte ändrar någonting är vattnet först kallt, sedan byter det till varmt och till för varmt och sedan till pyssligt till iskallt och så håller den på hela tiden. Snälla sluta!
  • Då maten man äter tar över betydelsen av att umgås. Jag tycker om att äta god mat men jag hatar då det verkar vara det enda av värde ibland då man umgås med någon. Om man umgås en dag och ska äta då går allra största delen av tiden åt till att gå i butiken, laga maten och till slut äta. Och om man inte under den tiden talar om annat än vad man ska laga, hur man ska laga den och vad den smakar tycker jag att det blir för mycket. Då äter jag hellre färdig mat för att kunna tala och umgås runt annat än maten.
  • Folk på YouTube som gör night eller morning routens och sedan i videon "sover" med bh och jeans. Seriöst, ingen sover i sådana kläder på riktigt! Gillar inte då trovärdighet försvinner så mycket som vid sådana fall.
  •  Då folk kallar geting för bi. Ja, det kan ibland vara svårt att veta... Eller nej det är inte det! Det är två skilda arter, man säger inte heller att en mygga är en fluga. Så snälla, geting är de dumma som sticks och bara hjälper blommor med pollination, bin är de som också är randiga, men ser snälla ut och det är de som gör honung. Och de kan också sticka, men betydligt mer sällan en getingar. 
  • Folk som går in på WhatsApp utan att kolla alla meddelanden de fått. Så störande, man kollar allting. I en gruppchatt behöver man inte läsa allting men i privata chattar kollar man alltid ett nytt meddelande och oftast svarar man också. Riktigt respektlöst att inte ens kolla vad folk skickat.
  • Märkte att jag hade två som var relaterade till WhatsApp men det får nu var så. Den nya funktionen på WhatsApp där man kan ställa in att andra inte längre ser när man senast har varit inne samt att andra inte ser om man läst meddelanden. Det borde seriöst vara straffbart att göra så. Det hjälper mycket att veta när en person senast har varit inne, då vet man i alla fall att den lever. Plus att man lättare får en förklaring till om någon inte har svarat. Och om man skickar någon viktig information känns det skönare att veta om den har nått fram och personen bara inte svara. Ja, jag kan skriva en hur lång lista på varför det är dåligt med den här funktionen. JAG HATAR DEN! Och använder självklart inte det själv.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar