fredag 2 oktober 2015

Jag har levt då google inte ännu fanns

Jag bara måste skriva ett inlägg om min underbara underbara journalistik klass. Vi har verkligen så roligt ihop, skrattar mycket och diskussionerna börjar sjukan till den nivån som att vi skulle ha känt varandra betydligt längre än en dryg månad. Att vi idag till exempel under en gruppdiskussion gled iväg från ämnet och det slutade med att vi snackade p-piller, p-app och andra preventivmedel med vår föreläsare. Eller att vi är vid den nivån att vi kan fråga om vi får äta upp resterna av någons pommes frites (som personen alltså inte orkar äta). Jag tror inte att jag kunde ha hamnat bättre, vi är från så gott som hela svenskfinland och vi förundras över varandras dialekter, försöker härma och skrattar åt varandras löjligt dåliga försök. Man kan sitta med vem som helst på lunchen eller bredvid vem som helst på föreläsningen, det blir alltid kul. Får se hur det är i april nästa vår då vi umgåtts en längre tid nästan enbart med samma personer, jag har på känn att vi kommer att bli galet bekväma med varandra.

Lika avslappnade som den här lilla krabaten här?


Ja och rubriken, dagens föreläsning handlade egentligen om medieteknik och vi fick veta när olika medier är grundade, bland annat att Google är grundat 1998, så jag var ju hela två år då. Jag har funnits då Google skapades.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar