lördag 24 oktober 2015

Inte där

I flera år har jag varit på bokmässan. År efter år, i början "tvingats" dit av skolan med alla andra, medan jag nog egentligen tyckte det var ganska kul. I gymnasiet tyckte det var lite jobbigt att offra en lördag för en skolutflykt men ändå gillat att gå omkring kolla på böcker, sticka in till matmässan och provsmaka allting där då hungern blev för stor. Hitta galet billiga böcker och kanske någon julklapp. I år är jag inte där. Insåg lite för sent att lusten att fara finns där, men det får jag ta igen nästa år för i år kommer jag inte mera att hinna. Det är alltså det här veckoslutet om ni inte visste eller inte förstod.

Ett annat evenemang jag inte heller är på som också händer det här veckoslutet är Helsinki International Horse Show. Och där mina kära läsare har jag varit varje jävla år, så länge jag på riktigt kan minnas. Jag minns inte när jag var där första gången, kollade på barnmatinen och tyckte det var roligt med hundar och ponnysar som skuttade runt lite hur som helst. På senare tiden har det ju varit de riktiga tävlingarna som intresserat och jag har varje år varit där minst en dag för att kolla. I år blev det inte av, ingen i familjen fick några gratisbiljetter, jag vann inga biljetter och jag glömde helt enkelt bort att planera in det. Vi har tidigare fått biljetter för kopplingar till huvudsponsorerna (men de är bytta i år) och jag har några gånger vunnit biljetter genom bland annat HBL och Facebook. Visst känns det lite konstigt att inte vara med om den härvan på Hartwall arenan i år men jag hade inte direkt något sällskap att gå med och bättre är det väl ändå att spar de pengarna jag hade lagt på biljetten och erbjudandena i torgstånden.


<3 : Madde

2 kommentarer:

  1. DU HAR ALLTID MIG :D om vi(du eftersom de du som har tur i lotterier ;) ) får biljetter så är jag med på noterna, alltid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo :D Men har inga biljetter o vill int betala 80€ :(

      Radera