onsdag 14 oktober 2015

Första dissen

Det verkar vara så många som är intresserade av mina studier och om hur det är att studera journalistik så här är nu en liten negativ sak faktiskt. Första dissen till journalistiklinjen på Soc&Kom går till en kurs vi går nu. Nämligen kursen visuell journalistik. Jag gillar ju att fota och fixa med bilder och så så det skulle ju kunna vara en riktigt rolig kurs och även lärorik för alltid kan man lära sig mera. Men det har jag ju sagt tidigare att den är helt enkelt lite för enkel för mig. Jag har ändå fotograferat så mycket att jag mest vill somna på lektionerna då det inte heller känns som att undervisningen går framåt. Jag har tidigare tänkt att men det är säkert bra ändå för det finns så många som inte kan just någonting om fotograferande och kameror och så.


Men så hade vi första lektionen i Photoshop, jag var riktigt ivrig för där är jag nybörjare tycker jag. Jag kan bara grunderna som man kan göra med bilden, inte hur man lägger flera bilder på varandra eller flyttar runt saker och så. Men då det tog en timme att visa hur man öppnar en bild i programmet kände jag nog att nu är det inte riktigt okej längre. Så det är inte bara för att jag redan kan det vi hittills gått igenom utan allt gås verkligen för långsamt och för grundligt igenom. Ibland får jag faktiskt känslan att jag kan använda kameran bättre än läraren, och då har skolan ändå bara Nikon kameror som jag inte kan använda alls då jag bara fotar med min Canon hemma. Hoppas det blir bättre framåt i kursen men förhoppningarna är tyvärr inte speciellt höga.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar