tisdag 13 oktober 2015

Stress + PMS = inte okej

Det här kan vara bland de värsta veckorna känner jag på mig. För det första, jag har den värsta PMS.en någonsin har jag på känn. Tidigare hade jag mest kramper men det löste ju sig nästan helt med p-piller. Men nu, humöret är inte min kompis nu. Det är bara synd om mig enligt hjärnan, jag gråter och är arg och vill helst slå någonting. Jag tycker att allt och alla är elaka och att ingen nog egentligen tycker om mig. Logik? Nej, hoppas det slutar snart!

Och det andra, jag har två hemtenter denna vecka. Ena fick vi igår och jag har gjort hälften redan ungefär, den känner jag mig lugn med. Språkkunskap är ju av mina starkare sidor. Så antagligen får jag den klar under tiden jag har lagt in för den på lördagen, eller så på måndagen då jag har hela dagen tid på mig och deadline på kvällen.


Men så kommer vi till statskunskaps tenten. Vi blev lovade två essäuppgifter att göra på fyra dagar. Idag fick vi ett chockmeddelande att tenten kommer att läggas upp klockan 12 idag och från att man öppnar den har vi två timmar på oss att svara på 20 flervalsfrågor. Det här betyder ju helt annan förberedelse än om det skulle ha varit som vi berett oss på. Då beskedet kom kändes det verkligen som att allt rasade ihop. För första gången i mitt liv känns det svårt att ens komma igenom ett prov. Varken matematiken eller ens fysiken i gymnasiet som jag många gånger stönade över och undrade om jag kommer igenom kan mätas med det här. Där betydde det av mig att jag kanske skriver under en 8 eller 7, men nu betyder det på riktigt att få godkänt i kursen. Jag försöker intala mig själv väldigt mycket att det är det som har betydelse. Vitsordet spelar ingen roll, men man måste komma igenom. Jag borde nog ha fått tillräckligt med poäng från tidigare uppgifter i kursen så det borde faktiskt räcka gott med att få godkänt i provet. Och det betyder 10 rätt av 20. med 6 minuter per uppgift, man ska nog veta exakt var man kollar upp faktan för att hinna med det. Nu får vi bara hoppas att pmsen släpper och det går som vi hoppas och planerat imorgon då vi sätter oss ner i redaktionen och med gemensamma krafter ska klara det.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar