fredag 16 oktober 2015

Flora

Igår vanlig ridlektion, eller vanlig och vanlig. Så sällan som vi har hopplektion så är det nog något lite speciellt. Jag hoppade med stoet Flora. Och än en gång bevisades det att jag inte är en sto-typ (vet inte varför jag fastnat för Patsy men...). Men ja alltså, om man inte får hästen i galopp är det ju inte direkt någon bra start. Eller den dåliga starten började redan då jag gick in i boxen. Hon lurade mig så, först kom hon mig till mötes med spetsade öron och då jag skulle börja röra henne och rykta henne så började hon bita något vansinnigt. Jag kunde inte göra någonting utan att ha henne fastbunden. Och hon var seriöst sur också hela lektionen. Gick mer öronen bakåtstrukna hela tiden. Fick sedan inte alls galoppen att rulla före vid sista hoppen, de gick helt bra till och med men nej inte en speciellt lyckad person. Jag klickar bara inte med ston oftast, de har lite för mycket vilja och jag har inte en ridstil som passar dem. Nåja, får väl hoppas och önska att jag nästa hopplektion kanske skulle kunna gå Gallis.

Länge sedan då jag fick denna runda dam att få energi och hoppa fint. På bilden Rella alltså.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar