fredag 30 oktober 2015

Bästa tipset för att somna

Jag är en väldigt orolig sovare, mycket sömn och långa sovmorgnar har aldrig varit min grej. Väldigt ofta har jag problem att somna , det är kanske mest det som är problemet för då jag sedan fallit i djup sömn sover jag djupt. Jag vaknar inte, inte av att brandlarmet går i segelbåten (vill påpeka att folket i båten bredvid vaknade av det) eller av att jag blir bortskuffad (jag rör mig jobbigt mycket då jag sover). Men nu har jag hittat ett sätt som hittills alltid fungerat då jag inte kan somna. Jag älskar att somna till då andra pratar, helst ska jag ligga i en säng och det ska pågå en lugn middag i rummet bredvid där alla talar och umgås. Då känner jag mig trygg och somnar bra. Det är är ju inte direkt möjligt men jag har kommit på att lägger jag hörlurarna i öronen och lägger på en podcast somnar jag nästan lika bra. Jag är aldrig vaken så länge att jag hinner höra podden till slut. Så jag har en speciell som jag följer som jag inte är jätte intresserad och det är inte jätte viktigt för mig att höra allt som sägs, just för att jag kommer att somna från den. Det är så jag somnar bäst, till tal, och kan jag inte få det live får jag höra på det genom hörlurar. Så mysigt tycker jag.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar