onsdag 7 oktober 2015

Train to be strong

Idag vaknade jag med träningsvärk i hela kroppen, och jag skämtar inte, från händerna till benen och ryggen. Tack för en bra träning igår Kyllis. Han tog mig och klättra igen. Så roligt, men av någon anledning kändes det tuffare igår. Eller armarna började inte värka efter första rutten som förra gången men den här gången klarade jag inte alla rutter jag gav mig in på. Det kan bero på att de var lite svårare än förra gången, det vet jag faktiskt inte för förra gången hade jag ingen koll på vad jag klättrade. Klättrade bara det Kyllis sade att var bra för mig. Nu fick jag delar på händerna uppskrapade då jag något grepp gled ut handen. Men jag fascineras över hur kul det är och hur jäkla bra träning det är.

Idag tog jag mig till Gumtäkt för att spela korgboll med andra från skolan. Varje onsdag spelar vår skola någon bollsport och jag har hängt på två gånger nu. Förra veckan var det innebandy och denna vecka som sagt korgboll. Det var lite strul med bussen från Böle då den först var ordentligt försenad och sedan inte stannade på hållplatsen jag skulle av på trots att jag klingat och många andra också skulle av där. Utan att bry sig om att han hade missat hållplatsen fortsatte busschauffören så jag fick värma upp med en rask promenad på ungefär en kilometer tillbaka. Men sedan var det nog roligt att trixa lite och till slut också få tillbaka känslan med den stora bollen igen. Gjorde bara en korg nog men den var kanske den lättaste någonsin. Jag bröt en passning och började köra upp mot korgen, ingen annan från mitt lag med mig men två motståndare framför. Tänkte att jag försöker mig på en körning och jag märkte inte ens att motståndarkillarna skulle ha försökt stoppa mig. Ganska kul men om det var för att jag är tjej blir jag arg, jag gillar hårt spel för jag bryr mig inte om jag spelar mot en kille eller tjej. Men kul och bra motion att springa av och an i en timme.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar