måndag 19 oktober 2015

19 - 25 oktober

Medvinden i kärlekslivet är stark för dig, kära Oxe, och denna vecka fortsätter att leverera romantik. Du springer in i flirtar mest hela tiden, och i slutet av veckan kommer dagdrömmandet i vägen för att få saker gjorda – se upp för att en chef eller lärare märker att du inte är helt närvarande. Du har råd att byta fokus en stund, då helgen sedan levererar några av årets mysigaste och finaste vibbar. Just nu har du tur i kärlek, minst sagt, och din kreativa sida är klarvaken.

Springa på flirtar? Jaa nå jag kommer inte träffa så jätte mycket människor, i kväll en del men resten av veckan ganska dött, förutom de som kommer att befinna sig på samma träningar som jag, skriva samma tentamen eller vara hemma hos mig. Tror inte på så många flirtar där. Däremot en pojkvän under veckoslutet så kanske det betyder att jag borde fixa undan skolarbetet innan han kommer hit på fredagen. Och jag kommer inte träffa några lärare (inga viktiga i alla fall, statskunskapsläraren räknas nog inte). Och efter den här veckan har jag råd att byta fokus, sedan är första perioden på universitetet avklarad och jag har bara journalistik kurser (varav en är visuell journalistik, som ni hört om tidigare). Men jag hoppas verkligen på mys i helgen, det har jag hoppats sedan i förrgår, före jag läste horoskopet. Tur i kärlek och kreativitet låter ju inte helt fel, men den här veckan skulle jag behöva mera plugghuvud än det.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar