torsdag 30 juni 2016

Sällskap

Ojoj, vad dagarna går fort och knappt någon fritid alls. Men jag trivs på jobbet så det är väl bra antar jag. Igår kväll hade jag dessutom väldigt kul då kårens långseglats stannade i Hangö övernatten. Jag cyklade till hamnen på kvällen och träffade vännerna som är ute och seglade, och alla blev så glada och jag ville egentligen bara gömma mig på båten och låtsas som att jobbet inte fanns. Scoutledarkompisar, finns det bättre? Så cyklade jag tillbaka hem och snart kom Jonathan hit, stannade övernatten bara för att lite hälsa på mig och så hade han väldigt tidig väckning idag. Sådant uppskattas då någon orkar göra sådant för en.

Idag efter jobbet åkte jag och plockade upp mamma och Igo från hamnen och de ska stanna här kvällen och natten. Ensam behöver jag alltså inte vara, vilket är skönt. Sällskap är alltid kul, och då de dessutom kom hit och lagade middag var det ju lyx som bara den. I kväll ska jag packa och i morgon efter jobbet bär det av mot stan igen, en kväll med Jonathan och på lördag blir det Tallin med tutorgänget. Fullt upp med andra ord, men det är skönt att jobbet verkligen är så att jag lämnar det klockan 17 då det tar slut och fortsätter koncentrera mig igen halv nio då jag börjar.Inte som med skolan att man efter den där åtta timmars dagen ska börja plugga och skriva skolarbeten. Även om kvällarna är korta hinner jag göra någonting varje kväll nästan. Ha det bra!

Miika som är en som kommer med till Tallin

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar