fredag 10 juni 2016

Lägerdags

I dag börjar vårt läger för vargungarna och äventyrsscouterna. Igår var vi på lägerområdet och byggde upp, kök, nattens öga, lade bryggan i vattnet och annat sådant, så att det är klart då barnen kommer idag. Dt känns inte riktigt som att det är lägerdags men och andra sidan är det ju bara ett veckoslut, det är ju inte alls lika mycket förberedelser som vanligt då man ska bo i skogen i tio dagar. Allt jag ska ha med ligger i princip på min säng, och det ser inte omöjligt ut över huvud taget. Men nu har jag ju en bil jag kör ända fram så liggunderlag, stövlar och sådant behöver ju inte få plats i väskan. Lite sorgligt är det att någon helt tydligt inte vill att jag ska ha mina fvoritmatkärl med mig. Jag kan varken hitta min spork eller min mugg som ser ut som ett kameraobjektiv. Och sporken vet jag att jag har använt här, efter flytten och det skulle aldrig falla mig in att slänga min älsklingsmugg. Det är ju inte det att jag inte har andra matkärl, men favoriterna är alltid favoriter.

Men bra blir det i alla fall, roligt program som blir ännu roligare om vädret ville vara lite på vår sida. Det är alltid så tråkigt om allting är blött och det alltid finns någon utan regnkläder och så vidare. (Bra att jag skrev den meningen så jag kom ihåg mina egna regnbyxor). Men ni ska i alla fall alla korsa tårna för att vädret hålls torrt.

Jag har packat med mycket nötter, för att inte äta godis, tuff tjej om jag får säga det själv!

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar