tisdag 28 juni 2016

På äventyr med Västisbilen

Idag hade jag ett uppdrag i Lojo, alltså jättelångt borta om man frågar mig. Det fanns inte möjlighet att ta med fotograf så jag fick fara iväg ensam, med kamera och allt, jag skulle göra en grej om sopsortering och en kampanj runt det. Jag fick ge mig iväg med Västisbilen, en vit Toyota Yaris. Först var den riktigt ovan att köra, är ju så van vid Tuppen, men bra gick det och med Google maps hittade jag hela vägen fram. Tog en knapp timme.

Så fick jag material till artikeln och även riktigt användbara bilder. Och så bar det av hemåt. Jag insåg att jag måste tanka bilen, var lite nervös men hade ju instruktioner för hur man skulle göra och så vidare. Tänkte att men Karis blir väl bra på vägen och jag tyckte mig minnas att där fanns en Neste (fanns vissa specifika bensinstationskedjor man fick använda) men nej, det var bara för lastbilar. Så jag fick köra vidare, förbi Ekenäs och till Tenala avtaget där det fanns en Neste. Mitt första problem var att jag inte fick upp bensinluckan, tog en stund innan jag hittade knappen inne i bilen. Min egen öppnar man från utsidan så det var jag inte van vid.

Så betalade jag och skulle börja tanka, av någon konstig anledning slutade det komma bensin om man tryckte in handtaget ända in, vilket ledde till att jag bara kunde hålla i försiktigt och bensinen rann väldigt långsamt. Jag undrar vad det är för samma sak hände mig då jag förra veckan tankade Tuppen på St1 på andra sidan vägen. Trodde den var sönder och bytte pump och då hände det inte. Nu tankade jag i alla fall full tank med att bara hålla in handtaget lite. Men jag undrar, är det något fel jag gör eller har pumparna varit slut/sönder eller är det någon allmän grej för bensinpumparna på det området. Om någon vet så berätta gärna! Har nämligen aldrig hänt mig förr och nu två gånger på en vecka.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar