lördag 4 juni 2016

Sade hejdå åt henne

Sista ridlektionen på torsdagen, för i vår alltså. Nu är det sommarlov därifrån också och jag fick säga hejdå åt Patsy tjejen. Hon var väldigt varierande på lektionen. Vänstervarvet stundvis riktigt bra och jag skulle ha varit väldigt nöjd om hon skulle ha gått så hela lektionen. Men så fort vi bytte varv till höger försvann allt. Hon spände sig, gick inte alls och jag ville nästan lägga av. Fy fan vad jobbigt det är då det veklingen inte går. Det var verkligen en lektion då jag både tyckte mycket om henne och verkligen var arg och frustrerad på henne. Men det var en helt okej lektion att sluta med, åska och hoppande små ponnyer och många stora hästar kan bli lite för mycket och ändå kunde hon slappna av stundvis. Jag skulle vilja veta vad hon tycker om, för listan på det hon inte gillar och det hon är rädd för kan göras hur lång som helst. Men brödbitarna i min ficka var i alla fall uppskattade.

En fin bild på fjanten får avsluta denna termin, för min del blir det väl mest skogsritter i Hangö denna sommar. Om ett par veckor flyttar jag dit.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar