fredag 10 juni 2016

Glasögonorm

Igår tog jag ett stort steg för mig. Medan min bil stod på service och jag som sagt hängde i köpcentret Iso Omena tog jag faktiskt mod till mig och gick till en optiker och fick synen kollad. Har en stund nu känt att jag inte ser lika bra, och har till exempel svårt att se vad det står på vägskyltar då jag kör. Så jag har väl insett själv att jag borde skaffa ett par brillor. Och resultatet på kontrollen var som jag väntat mig. Jag har inte jättedålig syn, men de rekommenderade nog att jag skaffar glassögon, för att se ordentligt.

Jag köpte inga ännu, klarade inte av att göra det ensam. Och jag var faktiskt nära att börja gråta. Jag vill verkligen inte ha glassögon. Det är en vanesak men jag ser inte mig själv för tillfället som en glasögonperson. För det första är jag rädd att det inte ska passa på mig, och för det andra är jag rädd att jag sedan ska se konstig ut utan glasögon. Jag tror att jag mest kommer att använda kontaktlinser faktiskt, det känns som att glasögon skulle vara så mycket i vägen. Men vi får se, antagligen vänjer jag ju mig bra men just nu känns det inte som det roligaste. Har ni några tips till någon som just ska skaffa glasögon?

Båda systrarna har glasögon, nu är det min tur

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar