fredag 17 juni 2016

Att packa ihop sitt liv

På söndag kväll flyttar jag till Hangö för två månader. Men redan i mogen tidigt åker jag till Porkala för att stanna där en natt. Så det är i kväll allting måste packas. Och trots att jag kommer att komma hem en hel del från Hangö och den första vistelsen bara är tre nätter försöker jag ta med mig ganska mycket nu, så att jag lämnar en del saker där och så vidare. Och nu då jag satte igång känns det verkligen som om det är så galet mycket saker jag ska ha med, som att jag packar ner hela mitt liv i några väskor. För grejen är den att samtidigt som jag ska ha med kläder jag kan ha på jobbet och så ska jag ju ha sommarkläder om det mot förmodan skulle bli varmt, ridkläder, träningskläder och kläder för alla tänkbara tillfällen. Det är ju trots allt där jag kommer att bo. Men jag har tänkt att det blir min stora väska med kläder, bara kläder, och sedan en annan för alla saker. Och jag hoppas att det kommer att räcka och lyckas på ett smart och smidigt sätt. Jag inser nu att jag borde ha flyttat bilen tidigare idag så att den hade varit nära i morgon på morgonen så att det bara hade varit att lassa in. Men det ska väl gå bra i alla fall. Och samtidigt som jag vill ha allt där så känns det ju lite onödigt då det ändå är så nära hemma och jag nog kommer komma hitåt nästan varje vecka. Har ni varit i samma situation och hur har ni löst det?



<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar