torsdag 9 juni 2016

Biblioteket

Hej på er, här sitter jag i Iso Omenas bibliotek medan min bil Tuppen är på "underhåll" (vad heter huolto på svenska egentligen?). Jag förde dit den idag på morgonen och hade sedan tänkt ta en buss till Sello för att sitta där i biblioteket, från början hade jag tänkt läsa på tent men nu behöver jag ju inte det. Men medan jag gick till busshållplatsen gick jag förbi Esbos andra stora köpcenter, så jag gick hit i stället. Så här sitter jag med min dator, har med en bok och så har jag tänkt låna åtminstone en bok härifrån. Så ska jag köpa mat åt Molly och lägga in pengar på kontot (glädjen då du hittar pengarna du fått i studentpresent!). Det borde ta några timmar till och sedan kan jag promenera tillbaka efter min bil, det är bara en kilometer härifrån, skönt. Dessutom fick jag veta att tvättning av bilen ingår i priset, så jag borde få en ren och frisk bil. Men billigt det är det inte att ha bil, alla utgifter på den lilla pärlan denna vår har gjort att studentpengarna jag hittade behövs. Om bara de kunde sluta dammsuga här i bibliotekets tysta(!!!) avdelning så kunde jag fortsätta kolla på YouTube genom mina hörlurar.

Ett par skor jag har uppe till försäljning just nu

<3 : Madde

2 kommentarer: