onsdag 15 juni 2016

Plask-pesten drabbar oss en efter en

Efter en för kall natt på veckoslutets scoutläger Plask16 och att umgås med sådana ledare som redan hade lite flunssasymptom har nu gjort att största delen av scoutledarna är sjuka. Vissa mer än andra och nya blir smittade hela tiden. Inspirerad av J-pesten från J-resan gav jag "epidemin" snabbt namnet Plask-pesten. Och i natt drabbade den även mig. Igår kväll var jag och seglade, flera av ledarna som var med var sjuka efter lägret. Jag själv kände ingenting och var på väg idag också. På natten vände allting och jag kände hur jobbigt det var att svälja. Så idag har jag tagit det lugnt, druckit pakurite och ätit halstabletter och tittat på lite disneyfilm. Och kvällens seglats ställdes in efter att jag meddelade hur jag mådde, vi insåg väl lite att det inte är hållbart att åka ut och segla med barnen om alla ledarna är sjuka och inte mår bra. Så nu ska vi hoppas att det stannar här, att jag börjar må bättre och verkligen inte är sjuk i nästa vecka då min praktik börjar.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar