tisdag 7 juni 2016

Spring med Freddi i radio

Idag ringde väckarklockan kvar över sex på morgonen. Jag gjorde mig klar, åt en banan och styrde vägen mot Böle. Där hittade Succémorgon gänget som satt och sände morgonens radiosändning ute på parkeringen. Det handlade nämligen att Fredrika skulle springa halvmarathon i sändning. Frivilliga fick komma och heja och även springa med henne. Jag var där runt klockan åtta och sprang ett varv med henne, det fjärde av sex stycken. En rutt på dryga tre och en halv kilometer började jag min morgon med. Blev sedan där och hejade och lyssnade på radiosändningen. Ja gick dessutom medverka lite, både före och efter att jag sprang. Jätteroligt trots att det på morgonen nog kändes som att någon timme mera sömn skulle ha varit skönt. Jag fick även berätta i både radiosändning och live Facebook videosändning om hur jag en gång sprang en halvmarathon utan någon som helst träning. En bra start på dagen blev det. Duktigt jobbat Freddi!

Rutten, men kilometrarna ljuger

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar