söndag 12 juni 2016

100 frågor om mig

Den 9 maj

1. Fullständigt namn-  Mette Madeleine Bergh
2. Ålder? – 20
3. Vart bor du? – Nästan intill havet vid Brunsparken i Helsingfors
4. Bor tillsammans med? – Mamma, hennes kille Igo och min ödla Molly
5. Färg på ditt hus? – Typ gult tror jag
6. Hus eller lägenhet? – Lägenhet
7. När är du född? – Den 10 maj 1996
8. Klass? – Första året på universitetet
9. Vilket år tar du studenten? – Tog den 2015

10. Något jobb? - Nej, studerar och gör praktik på sommaren, det är ju lite som jobb
11. När gick du upp i morse? – 08:30
12. När ska du sova? – På natten
13. Duschat idag?  - Nej 
14. Kramat någon idag?- Bara min mjukishund
15. Pussat någon idag? -  Nej, men snart
16. Vad har du ätit idag? – Torsknugetter med gräddfilssås, på kvällen blir det italienskt
17. Dagens klädsel? – Svarta Converse, rosa byxor, en vit topp och en beige kofta, ingen rock!
18. Dagens smink? – Mascara och kajal
19. Dagens sötnos? – Vili jag ännu har i tankarna efter helgen
20. Dagens roligaste? -  Har inte skett så jätte mycket roligt, kanske att vi satt på Domkyrkans trappa och talade om våra aggressioner mot en föreläsare.
21. Har du många vänner? -  Jag skulle nog säga att jag har många vänner, inte så många nära vänner kanske 
22. Hur många har du kysst?- Om man räknar alla, även tjejkompisar ligger det väl runt fem stycken kanske
23. Vem kramade du senast? – Jonathan eller mamma
25. Hur många har varit otrogen mot dig? – Ingen
27. Har du pojk-/flickvän? – Pojkvän 
28. Vem pratade du med i telefon senast? - Jonathan
29. Vem fick du senast sms ifrån? - Min klass som planerar morgonmål tillsammans på café på onsdagen

31. Hatar du någon just nu? – Hatar väldigt få, men det kan väl vara att jag tycker väldigt illa om någon just nu

favorit:
32. Låt? -  Lyssnar så lite på musik att jag inte kan säga, någon låt som spelas på radio som jag kan i princip alla ord till och kan sjunga med i bilen

33. Mat? – Skaldjur och fisk eller grillmat

34. Dryck? – Kanske Somersbys päroncider
35. Färg? – Rosa och röd
37. Stad? – Rom
38. Land? – Måste väl välja Finland, har det bra här
39. Ämne i skolan? – Nu för tiden mediaspråk, tidigare biologi och modersmål 
40. Film? -  Harry Potter


senaste:
41. Personen du tänkte på? -  Vad jag minns en klasskompis 
43. Gången du spydde? – I februari då jag var matförgiftad av sushi

44. Gången du grät? – Lördag
45. Pizzan du åt? – En salamipizza
46. Gången du var i Göteborg? -  Länge sedan  
47. Gången du var i Stockholm? – Något år sedan, men om en vecka igen! 
48. Gången du var full? – Teater efterfesten

49. Gången du var hög? –  Har aldrig varit hög 
50. Gången du gjorde dig illa?– På torsdag då jag ramlade av hästen


antingen eller:
51. Svart eller vitt? – Kan inte välja
52. Hund eller katt? - Hund
53. Vinter eller sommar? - Sommar
54. Tvspel eller datorspel? – Tv
55. Singel eller upptagen? – Upptagen
56. Chips eller godis? – Chips
58. Ragga eller bli uppraggad? – Bli uppraggad, smickrande

59. Big Brother eller Paradise hotel? – Paradise Hotel
60. Blont eller svart hår? - Svart om det gäller mig
61. Har du blåa ögon eller bruna? - Bruna
62. Choklad eller lakrits? – Lakrits
63. Göteborg eller Stockholm? -  Stockholm 
64. Högerhänt eller vänsterhänt? - Högerhänt
65. Coca cola eller fanta? – Fanta

66. Pizza eller kebab? – Pizza 
67. Randigt eller prickigt? – Randigt 
68. Älska eller älskas? - Älskas
69. Leva eller dö? – Leva


antal:
70. Personer du älskar? – Många som vänner i alla fall
71. Personer du hatar? – Går nog att räkna på en hand

72. Gånger du varit full? - Inte räknat
73. Personer du hånglat med inom en 24timmars-period? - 1
74. Glassar du ätit på en dag? – Några
75. Festivaler du varit på/ska på detta året? – Ingen om jag inte får göra någon nyhetsgrej om sådant under praktiken
76. Gånger du haft minnesluckor? - 1
77. Gånger du varit hög? -0
78. Personer du saknar just nu? – MTM gänget 
79. Gånger ditt hjärta brustit? – Vet inte, har inte räknat

80. Vill du kyssa nu? – Jonathan
81. Ska du träffa imorgon? – Mina systrar, mamma, Igo, klasskompisar och personer på samma ridlektion 
82. Sjöng du senast för? – Jonathan i bilen
83. Hade du senast en msn-konversation med? – Jaaa... Det var ett tag sedan, vet inte
 84. Spelade du tvspel med senast? – Millis säkert
85. Vill du ta med på resa nu? – Jonathan, men resan med ämnesföreningen kommer att bli riktigt kul också så dem
86. Vill du kasta en sten i huvudet på? – Någon med för negativ attityd som bara klagar
87. Förtjänar att dö? – Ingen förtjänar det, kanske Breivik men tveksamt det med
88. Är söt? – Viljam
89. Vill du sova jämsides med i natt? - Jonathan, eller någon som är mysig

vad:
90. Gör dig glad? –  Djur, vänner, pojkvän, solen, familjen
91. Gör dig ledsen? – Oärlighet, elakhet
92. Vill du helst göra nu? – Ta det lugnt
93. Önskar du att du slapp göra? – Studera ännu den här våren

94. Vill du ha nu? - Roligt
95. Önskar du dig i födelsedagspresent? -  Boken Glassvärdet av Victoria Aveyard, har inte mycket annat på listan, får se i morgon
96. Längtar du till? – Lovet
97. Tycker du om dina betyg? – Ja, försöker att inte bry mig så mycket länge, saker löser sig. Kollade nu att jag har alla vitsord 3 eller över utom en 2a (skala 1-5)
98. Ångrar du i ditt liv? – Dumma saker jag sagt och gjort
99. Är det bästa som hänt dig?- Vänner, pojkvän, att jag kom in på universitetet, att jag kan göra det mesta jag vill, inte är hindrad att t.ex. rida
100. Hur mycket är klockan? – 15: 09



<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar