söndag 19 juni 2016

Vad jag känner inför i morgon

I morgon början min praktik. Jag är nog bland de sista, om inte den sista i min klass som inleder sin sommarpraktik. Alla kompisarna har överlevt så varför skulle inte jag. Ändå finns det så mycket känslor för morgondagen. Jag är självklart nervös, vad kommer att hända, kommer någon att ha tid med mig och kommer jag att hitta min plats? Kommer jag att ha någonting att göra, kommer jag ha väldigt mycket att göra och kommer jag att klara av alla uppgifter? Frågorna är oändligt många, och får jag svar på en dyker tre nya upp i huvudet. Mest har jag försökt att inte tänka så mycket på det, åka dit på måndag morgon och se hur det går och agera där efter. Mitt första problem är ju att hitta fram. Jag har en adress, inte 100% säker att den verkligen är rätt men jag har kollar på Google maps streetview och visst finns där ett hur med Västra Nylands logo på taket, jag antar att det är rätt.

Det känns ändå skönt att min första arbetsvecka bara är tre dagar lång. Tre dagar klarar man vad som helst nästan, och det här borde ju dessutom vara både roligt och intressant. Och det handlar om sju och en halv timme per dag, resten av dygnet kan jag ju göra vad jag vill. Sitta på terassen, rida, läsa böcker och träffa kompisar. Och det är trots allt min största programpunkt denna sommar, och jag kan nog tänka mig att jag gjort värre saker under mina somrar. Så för att summera kan man ju säga att jag är positivt inställd men väldigt nervös. Och jag ska hålla er uppdaterade, så ofta jag hinner och orkar. Speciellt nu i början kan det vara att jag är ganska utmattad. Det blir högst antagligen en sommar då jag lär mig mycket, träffar intressanta personer och får se vad journalistikvärlden är helt på riktigt.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar