onsdag 22 juni 2016

Rädsla för beroende

Jag har länge varit osäker och nästan lite rädd för att om jag gör någonting för mycket så kommer jag att bli beroende. Och det är ungefär det sista jag vill. Det känns så hemskt att bli kontrollerad av något ting på det sättet. Och jag snackar alltså inte om stora och grova beroenden som alkohol eller droger eller liknande, nej alldeles små saker.

Till exempel är jag nu lite rädd att jag ska bli beroende av att lyssna på podcast då jag somnar. Jag är rädd att jag inte sa kunna somna utan det. Och tar jag en värkmedicin för till exempel huvudvärk vågar jag knappt ta en annan samma vecka, trots att jag kanske ibland behöver. Eftersom jag är rädd att bli beroende av det.

För tillfället håller jag på att avvänja mig från sockerberoende. Det gick en tid, riktigt bra men så åt jag sött på påsken och efter det har det funnits för många tillfällen då man "måste" äta sött. Men jag köper inte längre något godis själv, och jag vet att det tar de där ungefär tio dagarna helt utan för att bli kvitt det.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar