torsdag 31 mars 2016

Snälla var bättre än i förrgår

Hade som sagt ridlektion på tisdag kväll, och i kväll väntar två stycken till. Räknar med att rida Patsy åtminstone den ena. På tisdagen hade hon lite för mycket vårkänslor tror jag som fick henne att förvandlas till en riktig bitch. Inte den där vanliga lilla bitchigheten som alltid finns där som man nog kan vifta bort med att säga till lite. Nej det var sparkar i märken, öron bakåt och springande på lektionen. Hon stressade upp sig så mycket, vägrade koncentrera sig och sprang ifrån mig. Jäkla lilla hästen tänkte jag flera gånger, rörelser som annars fungerat bra ville inte sitta. Och då det fungerade var hon spänd som bara vad, inte den bästa lektionen. Får hoppas hon är på bättre humör idag, och jag hoppas faktiskt lite att jag skulle få rida henne även den andra lektionen som är en hopplektion. Jag känner verkligen att jag vill testa hinder med henne. Jag har hört att hon kan bli het och springa iväg, men det stör inte mig så mycket och hon är ganska lätt att hålla, jämfört med Galant i alla fall. Om hon blir rädd och osäker på hindren, vilket jag också hört att kan hända, vet jag inte riktigt lika säkert vad jag ska göra. Men då jag red en bomlektion på henne fungerade det bra i alla fall.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar