lördag 26 mars 2016

Dag två i Ruka

På torsdagen vaknade jag i Porkala hos Ana, tog en lugn morgon och en promenad med Viljam. Så körde jag till stan och tog bussen till Kampen där jag hade träff med Ana och tillsammans styrde vi mot Hagalund och resan mot Ruka. Början gick bra men efter Kajana var väglaget och vädret riktigt dåligt. Sikten var dåligt och jag var faktiskt lite rädd. Men bra kom vi fram till slut, lite senare än tänkt men bra så. Nu har vi just kommit tillbaka till stugan efter den andra dagen i backen och i kväll väntas fondue, mums.


Det är passligt varmt, runt noll grader men det har snöat båda dagarna och vädret har inte annars varit så bra. Och då backarna blir så isiga och ojämna mot eftermiddagen har vi inte orkat hålla på så länge. Träffade dessutom i dag av en ren slump i liften Kyllis som jobbar som skidlärare, väldigt roligt och i kväll kommer även Rasse och Caroline hit, får se om vi hinner ses något tag. På måndag åker vi ju hem. 


Köpte ett par nya skidpjäxor idag, efter övertalande av Natte och mamma. En bra investering är det nog antagligen och snygga och så bekväma de nu kan bli är de nog. Kanske visar bilder senare. Trodde jag skulle ha mycket att blogga om men nej, jag har inga bilder och vi gör inte så mycket annat än skidar, myser och äter. Men jag kan berätta att jag nu två nätter har sovit väldigt bra trots att jag tidigare varit väldigt räddslig då jag sovit här och att jag brukar ha problem att somna. Inte nu, man är så slut efter dagarna.




Ja några mobilbilder finns, men inga som jag har tagit.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar