fredag 4 mars 2016

Inte mera lilla hästen i hörnboxen

Nej, jag kan inte längre kalla Patsy för ett av mina många smeknamn på henne, hon bor inte längre i hörnboxen. Ridlektion igår alltså. Gud vad hon fäller lilla hästen, jag borstade och borstade men det tog inte slut och trots det såg hon ut som en liten vildponny, hon som annars är så liten och har så litet huvud. Burrig.

Ridlektionen då, tja i början var det hemskt. Jag trodde inte det skulle bli någonting, hon spände sig sprang runt och lyssnade inte alls. Men så hände någonting, jag började hitta henne mer och mer och till slut gick hon riktigt avslappnad på tygel och jag kunde själv också slappna av mycket. Självklart en hel del utmaningar till exempel då små ponnyns kom tillbaka in i manegen efter att ha varit ute i terrängen en stund, men jag tycker både hon och jag skötte oss riktigt bra. Jag fick bort hennes fokus och hon litade på mig.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar