torsdag 10 mars 2016

Första dagen på Yle

Idag började alltså min första praktik, som jag gör på Svenska Yle online. Dagen gick mest ut på att bekanta sig med stället och lära sig programmet. De första intrycken är att jag trodde att det skulle vara en betydligt hårdare start, att vi genast skulle sättas i arbete med ett sjukt högt tempo. Men faktiskt bättre med en mjukstart enligt mig, var ju så nervös på morgonen. Hann skriva en artikel idag, från början skulle det vara en övningsartikel men sedan publicerades den ändå. Jag var lycklig då jag fick börja med att skriva om delfiner. Artikeln hittar ni HÄR.

Annat jag märkt är att det är sjukt god mat på Yle. Det finns hur många olika matställen som helst och vi har fått lunchkuponger som täcker även lunchen på det dyraste stället på området. En riktigt bra kycklingburgare blev det där. Och tebögen jag är i någon sorts himmel där, teutbudet är så fantastiskt. Har druckit ett så gott fruktte idag, verkligen inte det vanliga att alternativet till kaffe är svart eller grönt te. De har allt, dessutom finns det Oboy. Och stämningen är så skön, det är ändå en ganska liten redaktion om man tänker och alla skämtar och skrattar och talar med alla. Tycker det är så härligt att i princip alla som inte var med på morgonmötet utan kom senare till redaktionen kom fram och hälsade på oss. Tror nog jag kommer att trivas, trots långa arbetsdagar.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar