tisdag 8 mars 2016

Tutorintervju och träning

Den andra lediga dagen börjar vara slut. Tutorintervjun gick väl helt okej, får se vad resultatet säger på fredag. Det lite dumma med mig är att även om jag är väldigt osäker på det här med att söka alls så vet jag att jag blir besviken om jag inte blir vald. Nu har jag ju ändå gett mig in i det och sökt, då är det ju så klart en sak jag vill vinna. Men som sagt så får vi se.

Efter intervjun, lunch i skolan och en stund på jämstäldhetskaffe internationella kvinnodagen till ära tog jag en spårvagn till en helt okänd stadsdel för mig. Så okänd att jag inte ens vet vilken den är, men därifrån hämtade jag upp mitt parkeringslov, så nu behöver jag inte tänka på mynt och parkeringsbiljetter då jag tar Tuppen hit till Helsingfors.

Den tredje och sista grejen jag gjort idag är träning. Först ett 45 minuters stretching pass på UniSport. Riktigt bra lärare dessutom som talade både svenska och finska. Hemma igen åt jag middag och sedan drog jag lite muskelträning här samt ett kort stretching pass även efteråt.

Just nu skulle jag faktiskt inte säga nej till lite sällskap, så intressant att jag efter två dagar redan känner att det är lite tomt att bo ensam. Trots att jag träffat både vänner och mamma idag. Men i slutet på månaden då mamma och Igo också flyttar hit och bo på riktigt kommer jag antagligen att ibland sakna den här egna tiden på kvällarna.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar