lördag 19 mars 2016

Divan

Igår avslutade jag praktikveckan på bästa sätt. Genom att åka till stallet, konstigt men så jäkla sant att stallet en fredags kväll är bland de mysigaste platserna som finns. Och kolla bara in sötnosen som stod där i sin box och ville umgås. Började faktiskt fundera att då jag för lite mindre än ett år sedan började rida henne var hon så himla sur hela tiden och jag var hela tiden på min vakt så att inte ett par tänder högg tag i mig då jag kratsade framhovarna eller borstade magen. Antingen har hon allmänt blivit tryggare eller så har jag varit så tillräckligt mycket med henne men nu finns det inget sådant. Och gör hon en antydan till att lägga öronen bakåt och visa osäkerhet räcker det med ett "men lägg av" och en hand på halsen så slutar hon. Fina lilla fula hästen.

Ridlektionen var inte helt den bästa tyvärr, antar att jag igen har haft för lång paus på grund av praktik och så. I början var hon galet spänd och springig, tror hon taggade upp sig på att en häst logerades i manegen samtidigt. Sedan fick jag inte alls till rörelser som tidigare har varit ganska lätta för oss, och avslappning var långt ifrån. Men ibland så och mysigt var det verkligen. Jag gillar verkligen att hon är så liten, men ändå har sådan personlighet. Hästar med stark personlighet är det bästa. 


Att kvällen dessutom avslutades i sällskap av pojkvän gjorde det bara bättre.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar