torsdag 3 mars 2016

Hur viktig den är

Härom kvällen var jag inte på mitt bästa humör, lite halv pms:ig och tyckte mest att jag var ful och att ingen brydde sig om mig. Jag försökte messa med några vänner via WhatsApp trots att de egentligen inte hade tid med mig. Allt kändes ganska bajs, men så hände det som fick det att brist totalt för mig där jag låg och inte kunde sova. På min telefonskärm dök texten "Du har inte tillräckligt med minne på din telefon du kan inte öppna WhatsApp" eller någonting i den stilen. Jag raderade appar, jag raderade bilder, det blev lite bättre och jag kunde använda WhatsApp en halv minut innan den igen vägrade låta mig komma in. Till slut fick jag så mycket raderat och till exempel en hel del podcastavsnitt borttagna trots att jag inte hört dem ännu (får väl bara ladda ner dem an efter så att jag bara har några nere hela tiden) att jag kunde använda appen normalt. Då var det ju så klart för sent och jag hade redan sagt godnatt via Facebook på datorn.

Jag var förkrossad, normalt skulle det kanske inte vara riktigt sådana reaktioner men omständigheterna var dessa. I alla fall så insåg jag att visst är ju den där telefonen otroligt viktig, och jag tycker inte jag ska skämmas för att säga det. Visst asocialitet och beroende och så vidare men visst finns det ju så otroligt mycket positivt i det hela. Det som stör mig så otroligt mycket är att min telefon, inte ens ett och ett halvt år gammal, redan är full och har problem. Den har lika mycket minne som min gamla telefon, som jag hade i fyra år och först på slutrakan klagade över lagring. Och jag vet att jag inte har mera saker på min nuvarande, antagligen tar saker bara mera plats nu. Och det får ju mig att önska att jag skulle ha satsat lite (okej skitmycket, tack för den apple som jag annars älskar) mera pengar på att få en telefon med mycket minne, jag hatar problem med lagringsutrymme i diverse apparater. Någon som har idéer på vad jag ska göra för att jag något år till ska kunna leva lyckligt med min telefon?


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar