onsdag 9 mars 2016

Störigt #4 - Folk jag stör mig på

Märker nu på min störigt lista på telefonen att alla nya punkter handlar om hurdana personer jag stör mig på. Så det här blir ett "störigt"- inlägg med tyngden på störande människor.


  • De som stiger upp löjligt tidigt i tåget. Skulle egentligen kunna skriva ett inlägg helt om alla störande personer i tåget (någon intresserad av ett sådant inlägg?) men speciellt det här stör mig otroligt mycket. Jag åker mycket tåg, varje dag ungefär, jag vet att man nog hinner fram till dörren trots att man sitter kvar på sin plats då tåget rullar in på stationen. Och jag säger inte att man inte får stiga upp tidigt för att man är orolig att inte hinna av. Men folk som gör det här då det är rusningstrafik och tåget är fullproppat, de stiger upp löjligt tidigt och tränger sig förbi en massa andra människor för att nå fram till dörren, och då ska största delen av de här personerna de tränger sig förbi också stiga av på stationen. Det här gör mig galet!
  • Grupparbeten. Alla "duktiga skolelever" vet känslan, suckarna inombords då man hör att det är grupparbete. Jag har så många gånger, speciellt i grundskolan varit med om att de övriga i gruppen inte gör någonting och för att ha någonting att lämna in måste man skriva allting själv. Dessa människor gör mig galen. Men ännu värre är de personerna i grupparbeten som ingenting duger för. Vad än man föreslår så är responsen negativ och ändå har de inga egna idéer. Så allt går ut på att man då klagar på att uppgiften är för svår men ingen av förslagen som någon annan gruppmedlem ger duger. Vet ni hur störande det är?
  • Folk som tror att de är hundmänniskor men inte är det. Att tycka om hundar och att förstå sig på hundar är helt enkelt inte samma sak, kan vi bara klargöra det? Och alla som har en hund hemma är inte heller hundmänniskor. Det är saker som går att lära sig, men alla är kan bara inte det, vet inte hur man kommunicerar på rätt sätt med en hund och så vidare. Och sådana som tror att de har bra hand med hundar och vet hur man är med hundar men egentligen gör typ allting fel hör till det mest störande som finns enligt mig. För inte kan man ju heller säga till, folk blir så jäkla sårade av det, för de tror att de vet så mycket och att det de gör är rätt. Självdistans människor.
  • Konflikträdda människor. Shit vad jag hatar människor som då man argumenterar om någonting efter att ha sagt sin åsikt och sedan direkt då de inser att den andra parten har ett bättre argument eller ibland ett argument över huvud taget vänder sig bort och vägrar lyssna. Och nej då har man inte vunnit argumentet utan tvärtom förlorat, men visst känns det otroligt störande att inte få sagt sitt argument trots att man själv vet att man vunnit, för det som vägrar lyssna tror ju att hen vunnit. Men man vinner inte ett argument med att slå dövörat till. Har du en åsikt, lär dig argumentera för det!
  • Folk utan koll. Vet ni de där personerna som aldrig har koll på någonting, de som alltid frågar hundra gånger om allting. Vilken tid ska vi vara var? Vad ska vi göra? Vad går uppgiften ut på? Vad står i böckerna? Och så vidare. Varför är det min uppgift att hålla koll åt dig? Varför ska jag veta vad du ska göra, alla andra kan hålla kolla på sina egna saker, varför kan inte du? Alla missar någon gång men jag tycker det är konstigt att det typ alltid är samma personer som inte vet någonting om någonting.

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar