torsdag 3 mars 2016

Två meter från presidenten

Idag då jag kom till redaktionen frågade min veckans producent mig "Mette kan du finska?". Då han fick jakande svar fick jag beskedet att så fort en videorepporter anländer till skolan ska jag åka iväg till Urho Kekkonens museum där skolbarn får ställa frågor till president Tarja Halonen. Det blev lite brottom så vi fick beskedet beställ en taxi och åk, skolan betalar. Så ringde jag taxi, åkte iväg, jag skrev frågor i bilen och vi diskuterade upplägget med videorepportern. Vi hittade fram och var framme just innan tillställningen skulle börja.

Hela grejen var väldigt rolig, barnen var söta och ställde både bra och roliga frågor. Jag fick veta rolig trivialfakta om Halonen och hade sedan till och med lite för mycket material för att skriva grejen om det. Bra blev det trots att det var omöjligt att få bra ljud som de på redaktionen ville ha till sista radiosändningen. En rolig och lite äventyrlig uppgift, läs grejen jag skrev HÄR!


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar