fredag 1 april 2016

En dagar till premiär

Vet ni vad, i kväll har vi genrep för "Då vi blev vuxna" och i morgon smäller det. Då är det premiär. Alla timmar som tillbringats på Bergåsa, alla klädbyten, repliker och förflyttningar som övats in, det är nu det ska visas. Jag ska få på mig klänningen rätt, jag ska komma ihåg dansstegen och jag ska klara av att stå och sjunga framför publik. Det är så snart att jag nästan börjar darra redan nu. Men det är sådan nervositet jag gillar, inte den där äckliga som gör att jag vill gråta och som gör så ont i magen. Nej det bara pirrar i magen, det pirrar i hela kroppen och jag får pissbrott. Men det är härligt, för jag vet också att den känslan betyder att jag snart, alldeles snart ska stå på scenen. Har du ingen biljett ännu, NU är tidpunkten att agera. Jag kan bara undra varför jag först nu har tagit tag i det här när jag vet hur mycket jag gillar det.

Hon där i vit och blommig klänning, det är jag

<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar