måndag 18 april 2016

Scoutsöndag

Igår var det vårens sista scoutmötessöndag som stod på programmet. Och varför då inte köra på det fullt ut det här med scoutsöndag? Några ledare började tillsammans eftermiddagen med båttalko, två båtar tvättade, en och en halv vaxad. Skönheterna Är betydligt mer klara för böljan den blå än tidigare. Så fortsatte dagen med planeringsmöte för sommarens veckoslutsläger för de yngsta och sist våravslutning med hela familjen. Själv fungerade jag vid punkten där man fick spela det nya kårspelet, till min glädje fick jag vara kortuppläsare, vilket jag gjorde till en hel show och alla barnen ropade glad med mig "EN BILD" eller någonting liknande då de tävlande hamnade på olika rutor. Trött men glad kom jag hem på kvällen, och det finns inte mycket bättre känsla än då man känner i ansiktet att man varit ute, och nu var det inte ens soligt.


<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar