måndag 11 april 2016

Empties

Det här är något flera gjort på YouTube. Inte det roligaste enligt mig men jag tänkte faktiskt då jag innan flytten försökte göra slut på så många produkter som det bara var lite kvar i att jag fotograferar dem och gör ett blogginlägg. Det kommer inte att bli en serie utan mer en engångsgrej. Om det nu inte blir galet populärt. Men jag visar alltså produkter jag använt som tagit slut och berättar vad jag tyckt om dem.

Ett badsalt med mandarindoft. Jag älskar ju att bada badkar så jag har använt det ganska mycket. Tycker inte att jag känt av doften och inte heller i badet men jag tror i alla fall att det hjälper kroppen.




En duschtvål från Baylis&Harding med rosendoft. Den doftar gott och rengör. Märker nu varför jag inte borde göra sådant här, jag har ju ingenting att säga om produkterna. inget extra men jag gillar flaskans fodral starkt.

Ansiktsrengöring från Loréal. En eye&lip och en gentle eye. Gillar gentle eye mera eftersom den som namnet säger inte är lika stark. Båda tar dock bort smink väldigt väldigt effektivt och har köpte flera till. Funderar nog nu på om jag efter att min nuvarande tar slut på att köpa någonting annat då det har visat sig att de innehåller ämnen som kan orsaka cancer...

Hårborttagningskräm från Veet. Jag tycker mer om att använda detta än rakhyvel men dock håller nog håret inte sig borta i två veckor som produkten lovar. En vecka kan man nog gå minst i alla fall så här på vintern och håren som växer tillbaka är lite mer diskreta än om man skulle ha rakat. Så jag använder nog det ändå bara med ett par veckors mellanrum. Varning för att badrummet luktar starkt av kemikalier efter användning. Vet inte hur bra det är men jag gillar det mer än att raka som sagt.

Munskölj från listerine. Inte mycket att säga, jag måste använda munskölj och jag tycker den här har en lagom stark och ganska gos smak. Gillar den mer än smaklösa.

Body lotion och body milk från Nivea. Perfekta för mig som hatar att smörja in mig efter duschen med fuktighetskräm och hatar den där klibbiga känslan. Och jag upplevde nog i alla fall en återfuktande effekt. Body creamen var lite tjockare och själv tyckte jag mer om body milken då den kändes lättare.

"Hårlim" från got2b, trodde mig köpa hårspray men det visade sig vara hair glue. Det vill säga det håller som sten. Håret blir dock väldigt stelt av det men i till exempel flätor man vill att ska hålla ordentligt fungerar det bra eller i höga tuperade frisyrer. Som vanlig hårspray är den jobbig eftersom den verkligen sitter i tills du tvättar håret nästa gång. Är ändå inte missnöjd med att jag i misstag köpte fel. Dock inget jag skulle köpa igen om det inte var till någon speciell utklädnad där håret måste sitta hårt.

Två duschtvålar, en från Rexona som doftar grape och en från Caudalie, någon natur grej. Som sagt duschtvål som duschtvål, den ljusröda doftar riktigt gott medan den gröna har en lite konstig lukt jag inte helt gillade. Det gröna kändes inte heller lika rengörande och gav inte den där fräscha känslan efteråt.

Badolja som doftar honung och mandel. Om vi inte kunde känna doft från badsaltet så har vi doft här. Badet blir dessutom väldigt mjukt, om man kan säga så och doftar väldigt gott. Ger en lyxig känsla.

Balsam från Andrew Collinge. Kan inte säga någon specifikt om det här balsamet men kan säga att efter att jag börjat använda balsam känns mitt hår bättre, tjockare och friskare. Nästan tyvärr tycker jag eftersom jag skulle vilja använda så få produkter som möjligt. Men ja, mjukt och fint hår gav det.

Min absoluta favoritparfym, So pink från GAP. Älskar den lite söta men fräscha doften och vad passar inte mig bättre än namnet. Funderar på att leta upp den igen och köpa, saknar den och Jonathan tycker dessutom att jag har doftat bäst i den. Kan ju i och för sig bero på att jag använde den då vi träffades.

När den parfymen tog slut gav Jonathan den här från Puma till mig i present. Hade lite svårt att vänja mig vid doften men sist och slutligen var den nog riktigt god den med.

En bodymist från The Body Shop, doft av mango. Eftersom det är en bodymist håller sig doften inte speciellt länge och man får spraya på ordentligt, men gott doftar den i alla fall.

Sista parfymen, från Acqua di Gioia. En riktigt god och fräsch doft som jag gillade starkt. Synd nog så var flaskan rätt liten och tog slut snabbt.

Lämna gärna en kommentar om vad du tyckte om inlägget.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar