söndag 17 april 2016

Teaterveckoslut

På fredag hade vi vår fjärde föreställning. Allt gick bra och det var lika roligt som alltid ("och det var lika roligt som alltid" är en av mina repliker). Enda missen var att jag fick någonting i halsen precis innan jag skulle ut på scenen, hann inte dricka någonting och kunde inte hosta. Hosten gick inte att stoppa ute på scenen. Som tur passade den in relativt bra och ingen större katastrof.

Igår var det sedan dags för mig att sitta i publiken på Thorax spex. Igen, denna gång hette spexet Freden i Kiel och precis som senast var de galet duktiga och bjöd på många skratt. De sjöng dessutom en halv vers om oss journalistikstuderande. Lite började jag sakna de där biologiskämten som fanns medblandat i spexet, skulle jag dra sådana i skolan nu skulle ingen fatta och det skulle mest bli pinsamt då jag försöker förklara och ingen ändå förstår.


Jag lever i en bubbla just nu. En bubbla som kallas teaterlife.
<3 : Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar